Gästinlägg av världens bästa AKA Tove Söderlind
Publicerat den

Mikaela ligger i sin säng och jag försökte plugga innan hon tvingade mig att gästblogga eftersom att hon ville att någon med väldigt mycket #SWAG skulle blogga åt henne. Idag kom jag till Göteborg från Växjö cirkus kl.16.30. Imorgon ska vi se Anton och donka på donken för att vi kan. Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva men jag ska dra en historia om en tant bredvid Mikaela på Lotta På Liseberg när Anton var där. Goda tider.
 
Det hela började med att Mikaela och Linda trodde dom hade släppt alla platser som inte var upptagna, så Mikaela satte sig på en ledig plats bredvid Linda, Malle och Fille. Efter ett tag kommer det en kvinna, och säger till Mikaela att hon tagit hennes plats. Mikaela säger att dom släppt biljetterna och man får sätta sig på dom lediga platserna. Efter ett tag kommer kvinnan tillbaka tillsammans med en vakt som hon gått och sagt till. Så vakten sa till Mikaela att hon fick flytta sig, så kvinnan kunde få sin plats. Linda, Malle och Fille flyttar in ett steg så Mikaela kan sätta sig. Efter ett tag börjar kvinnan eller ah, tanten, skrika ungjävel till Mikaela, samtidigt som hon satt och pratade med någon i telefon. Hon upprepade flera gånger i telefonen hur ungjäveln hade tagit hennes plats. Kvinnan blir argare och argare i telefonen och vänder sig sen om till Mikaela och börjar prata om vilken ungjävel. Sen så fick kvinnan för sig att hon skulle be om ursäkt till Mikaela och säga att det var absolut inte meningen att kalla henne ungjävel. Upprepade gånger ber hon om ursäkt och talar sedan om för Mikaela att hon själv har barn, och att hon absolut inte skulle vilja att hennes barn uppträdde så. Flera gånger under sändning så blir kvinnan sur på att vi sjunger med, att vi hoppar, så att hon inte ser. Buhu, det är så synd om stackarn. Hon börjar sedan slita i mig när vi ställt oss upp på stolarna för att se Anton under hans allsång. Med andra ord kvinnan var helt ur vettet. Men det kände vi inte att det var särskilt nödvändigt att skriva henne i ansiktet. Däremot var den här dagen väldigt bra, även pga kvinnan som hade PMS. Vi hade otroligt roligt och fick se Anton uppträda i kjol. Det här var även första gången jag och Mikaela träffades och det har hänt mycket sedan dess.
 
Imorgon så ser vi återigen Anton tillsammans, men också med våra vackra vänner Elsa, Linda och Hanna. Mikaela är väldigt taggad och kan inte sova därför att hon ska få krama Anton imorgon. Det blir antagligen sista gången vi ser honom iår. Vilket är väldigt synd, då vi fått väldigt mycket fina minnen från alla Anton-spelningar i sommar. Det har varit ett otroligt roligt år och jag är väldigt glad över att få lära känna Mikaela. Nu ska jag avrunda detta inlägg och fortsätta plugga, men sist vill jag bara säga att Robin Haghi är vacker.
 
Tack för mig!
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?